• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobiliai – greiti ir su žieminėmis padangomis

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai – didesnio pravažumo automobiliai, vadinamieji SUV. Rinkimuose jų yra daugiau nei bet kada anksčiau, tačiau jie užima pirmas pozicijas ne tik matuojant bagažinės talpą, erdvę kojoms, pravažumą ar kėbulo ilgį. Kita vieta, kur pirmauja visureigiai, yra įsibėgėjimas.

Siekdami patikrinti, kiek gamintojų patiekiami įsibėgėjimo duomenys yra realūs, komisijos nariai jau ne pirmus metus greičiausius dalyvius nugabena į Kačerginės „Nemuno žiedą“ ir jų galimybes išmatuoja su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) specialistais ir jų turima tikslia įranga.

Naudojamas pagreičio jutiklis

„Matuojame įsibėgėjimą iki 100 km/val. Jo trukmei nustatyti buvo naudotas specialus prietaisas, kurio veikimas pagrįstas veikiančio pagreičio matavimu. Reikiami palyginamieji dydžiai, įsibėgėjimo trukmė ir kelias, yra iškart išskaičiuojami iš išmatuotos pagreičio charakteristikos“, – bandymų metodiką apibūdino VGTU lektorius, dr. Vidas Žuraulis.

Jis pabrėžė, kad pats matavimo metodas ir duomenų perskaičiavimas reikšminių paklaidų rezultatams nedaro, tačiau prieš matavimą yra svarbu prietaisą tiksliai primontuoti automobilyje.

Įsibėgėjimo bandymams buvo pasirinkta dalis „Nemuno žiedo“ tiesiosios. Vėjas bandymų metu buvo silpnas, kelio danga – tolygi, tačiau dėl maksimalaus tikslumo automobiliai važiavo į abi puses, o galutinis rezultatas – visų bandymų vidurkis. Automobiliai taip pat turėjo to paties modelio žiemines „Continental“ padangas. Tačiau dėl drėgno asfalto paviršiaus buvo galima įtarti, jog rezultatai realybėje bus prastesni nei tie, kurie pateikiami gamintojų dokumentuose.

Kaip parodė realūs bandymai, taip nebuvo. Daugelio automobilių rezultatai atitiko nurodytus gamintojų, o keli buvo dar greitesni.

Elektromobilis – kitoje dimensijoje

Visus automobilius testavo vienas žmogus – „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Linas Butkus.

„Sulaukėme to laiko, kad beveik visi greičiausi automobiliai yra miesto visureigiai. Visi varomi keturiais ratais, visi išskyrus vieną turi dyzelinius variklius. Netgi keturi tarp greičiausiųjų patekę modeliai turi tą patį dyzelinį variklį, analogišką pavarų dėžę ir keturių varančių ratų transmisiją. Tačiau penktasis, elektromobilis, yra visai kitoks. Elektra yra kitas matmuo, jie įsibėgėja kur kas greičiau“, – apibendrino L. Butkus.

Vienintelis tarp greičiausiųjų patekęs „Jaguar I-Pace“ turi 400 AG ir 700 Nm pasiekiantį elektrinį variklį, kuris visureigį iki 100 km/val. iššauna per 4,8 sek. Patikrinus realiomis sąlygomis, gautas skaičius nenuvylė – 4,86 sek.

2-5 vietas pasidalijo tą patį 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinį 286 AG bei 600–620 Nm pasiekiantį variklį turintys „Volkswagen Group“ koncerno modeliai: „Audi A6, „Audi A7“, „Audi Q8“ bei „Volkswagen Touareg“.

„Audi A6“ nurodytas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. – 5,5 sek., o bandymų metu L. Butkui pavyko užfiksuoti 5,43 sek.  – tai vokiškam sedanui užtikrino antrąją vietą. „Audi A7“ liko trečias su 5,74 sek. (gamintojo nurodomas laikas – 5,7 sek.), ketvirtas – „Volkswagen Touareg“ (realus rezultatas – 5,83 sek., gamintojo duomenys – 6,1 sek.), o penktas – „Audi Q8“. Jo įsibėgėjimas iki 100 km/val. truko 6,49 sek., o „Audi“ nurodo, kad toks spurtas turėtų trukti 6,3 sek.

Į bandymus negalėjo atvykti dar vienas vokiškas dyzelinis automobilis – BMW X5. Jo nurodomas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. yra 5,2 sek., tad šis modelis atrodė kaip realus pretendentas užimti antrąją vietą.

„Pats įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra keistas matmuo, tačiau visi gamintojai jį nurodo. Automobiliams paprastai reikia pagreitėti nuo 0 iki 50 km/val., nuo 50 iki 80 ar nuo 70 iki 120 – tai kur kas dažnesni ir kasdieninėmis situacijoms artimesni diapazonai, tačiau gamintojai ne visada juos pateikia ir 0-100 yra patogiausias norint vieną automobilį palyginti su kitu“, – teigia L. Butkus.

Kiekvienas automobilis buvo bandomas tomis pačiomis sąlygomis – išjungus klimato kontrolę, garso aparatūrą ir kitas energiją vartojančias sistemas. Visuose automobiliuose įjungtas sportinis režimas, o traukos kontrolė – dalinai išjungta.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Vairavimas per plikledį
Skaityti

Įspėja dėl plikledžio – kasmet fiksuojama keliskart daugiau eismo įvykių: patarė, kaip elgtis kelyje

Techninė automobilio apžiūra
Skaityti

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Keanu Jensen
Skaityti

Nepaprasta „Formulės-1“ „Brawn GP“ ekipos kelionė

Automobilių privalomas draudimas
Skaityti

Automobilio privalomasis draudimas: kada žala gali būti išieškoma iš vairuotojų ir kokie įvykiai – nedraudžiamieji?

LTOU elektromobiliai
Skaityti

Lietuvos oro uostai modernizuoja savo automobilių parką – persės į elektromobilius

Lietuvos automobilių kelių direkcija
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijoje pokyčiai: nauja vadovų komanda ir organizacinė struktūra

Vairavimas baimės
Skaityti

1 iš 4 Lietuvos žmonių nevairuoja: kokios kliūtys stabdo sėsti prie vairo ir kaip jas įveikti

Elektromobilių įkrovimo stotelės
Skaityti

Elektromobilių įkrovimas mieste ir namuose – kuris būdas efektyvesnis?

Kelių remontas kokybė
Skaityti

Valstybinės reikšmės kelių remontas: sugriežtinus kontrolę ir atliekant daugiau tyrimų – darbų kokybė gerėja

Scania
Skaityti

Išrinktas ekonomiškiausias sunkvežimis – per metus kuro sąnaudas gali padėti sumažinti net iki 3000 eurų

Žieminės padangos
Skaityti

Kokias padangas rinktis: universalias ar žiemines?

Vairavimas
Skaityti

Vėlinės – ne tik rimties, bet ir avarijų metas: kaip išvengti rizikos kelyje?

Via baltica
Skaityti

Istorinis momentas „Via Baltica“ modernizavimo procese: oficialiai baigta pirmoji kelio atkarpa

Mercedes renginys
Skaityti

Naktiniame „Mercedes-Benz“ renginyje – žymūs automobilių mylėtojai, plačiausia Lietuvoje elektromobilių modelių gama ir elektrinės ateities vizija

Vairavimas žiemą
Skaityti

Sužinokite, kaip vairuojant žiemą labiau pasitikėti savo jėgomis

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip neapsigauti perkant naudotą automobilį

kelių mokestis
Skaityti

Vokiečių planai didinti kelių mokesčius neaplenks ir Lietuvos įmonių

Modernūs autobusai
Skaityti

Regionų viešasis transportas modernėja: perkami ekologiški ir keleiviams patogesni autobusai

NAUJIENOS

Kartlandas Max

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

PATARIMAI

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Kaip parduoti savo automobilį

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Automobilio judėjimas posūkyje

PARTNERIO TURINYS

Vaizdo registratorius

Kada keičiamos padangos?

Kodėl naudotas dviratis – tarsi katė maiše?

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Elektrinis dviratis „Audi“: saugokitės baudų už viršytą leistiną greitį

„Juodasis ledas“ – nematoma grėsmė vairuotojams kelyje

Vairavimas per sniegą bei ledą

Automobilio gedimai

Dažniausi automobilių gedimai: kaip rasti ir sutvarkyti?

Vairavimo per lietų ypatumai

Draudimo terminai

Saugos pagalvių servisas
Padangos
Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.