• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobiliai – greiti ir su žieminėmis padangomis

„Lietuvos metų automobilio 2019“ rinkimai vienu aspektu skiriasi nuo visų ankstesniųjų. Tai – didesnio pravažumo automobiliai, vadinamieji SUV. Rinkimuose jų yra daugiau nei bet kada anksčiau, tačiau jie užima pirmas pozicijas ne tik matuojant bagažinės talpą, erdvę kojoms, pravažumą ar kėbulo ilgį. Kita vieta, kur pirmauja visureigiai, yra įsibėgėjimas.

Siekdami patikrinti, kiek gamintojų patiekiami įsibėgėjimo duomenys yra realūs, komisijos nariai jau ne pirmus metus greičiausius dalyvius nugabena į Kačerginės „Nemuno žiedą“ ir jų galimybes išmatuoja su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) specialistais ir jų turima tikslia įranga.

Naudojamas pagreičio jutiklis

„Matuojame įsibėgėjimą iki 100 km/val. Jo trukmei nustatyti buvo naudotas specialus prietaisas, kurio veikimas pagrįstas veikiančio pagreičio matavimu. Reikiami palyginamieji dydžiai, įsibėgėjimo trukmė ir kelias, yra iškart išskaičiuojami iš išmatuotos pagreičio charakteristikos“, – bandymų metodiką apibūdino VGTU lektorius, dr. Vidas Žuraulis.

Jis pabrėžė, kad pats matavimo metodas ir duomenų perskaičiavimas reikšminių paklaidų rezultatams nedaro, tačiau prieš matavimą yra svarbu prietaisą tiksliai primontuoti automobilyje.

Įsibėgėjimo bandymams buvo pasirinkta dalis „Nemuno žiedo“ tiesiosios. Vėjas bandymų metu buvo silpnas, kelio danga – tolygi, tačiau dėl maksimalaus tikslumo automobiliai važiavo į abi puses, o galutinis rezultatas – visų bandymų vidurkis. Automobiliai taip pat turėjo to paties modelio žiemines „Continental“ padangas. Tačiau dėl drėgno asfalto paviršiaus buvo galima įtarti, jog rezultatai realybėje bus prastesni nei tie, kurie pateikiami gamintojų dokumentuose.

Kaip parodė realūs bandymai, taip nebuvo. Daugelio automobilių rezultatai atitiko nurodytus gamintojų, o keli buvo dar greitesni.

Elektromobilis – kitoje dimensijoje

Visus automobilius testavo vienas žmogus – „Lietuvos metų automobilio 2019“ komisijos narys Linas Butkus.

„Sulaukėme to laiko, kad beveik visi greičiausi automobiliai yra miesto visureigiai. Visi varomi keturiais ratais, visi išskyrus vieną turi dyzelinius variklius. Netgi keturi tarp greičiausiųjų patekę modeliai turi tą patį dyzelinį variklį, analogišką pavarų dėžę ir keturių varančių ratų transmisiją. Tačiau penktasis, elektromobilis, yra visai kitoks. Elektra yra kitas matmuo, jie įsibėgėja kur kas greičiau“, – apibendrino L. Butkus.

Vienintelis tarp greičiausiųjų patekęs „Jaguar I-Pace“ turi 400 AG ir 700 Nm pasiekiantį elektrinį variklį, kuris visureigį iki 100 km/val. iššauna per 4,8 sek. Patikrinus realiomis sąlygomis, gautas skaičius nenuvylė – 4,86 sek.

2-5 vietas pasidalijo tą patį 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinį 286 AG bei 600–620 Nm pasiekiantį variklį turintys „Volkswagen Group“ koncerno modeliai: „Audi A6, „Audi A7“, „Audi Q8“ bei „Volkswagen Touareg“.

„Audi A6“ nurodytas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. – 5,5 sek., o bandymų metu L. Butkui pavyko užfiksuoti 5,43 sek.  – tai vokiškam sedanui užtikrino antrąją vietą. „Audi A7“ liko trečias su 5,74 sek. (gamintojo nurodomas laikas – 5,7 sek.), ketvirtas – „Volkswagen Touareg“ (realus rezultatas – 5,83 sek., gamintojo duomenys – 6,1 sek.), o penktas – „Audi Q8“. Jo įsibėgėjimas iki 100 km/val. truko 6,49 sek., o „Audi“ nurodo, kad toks spurtas turėtų trukti 6,3 sek.

Į bandymus negalėjo atvykti dar vienas vokiškas dyzelinis automobilis – BMW X5. Jo nurodomas įsibėgėjimo laikas iki 100 km/val. yra 5,2 sek., tad šis modelis atrodė kaip realus pretendentas užimti antrąją vietą.

„Pats įsibėgėjimas iki 100 km/val. yra keistas matmuo, tačiau visi gamintojai jį nurodo. Automobiliams paprastai reikia pagreitėti nuo 0 iki 50 km/val., nuo 50 iki 80 ar nuo 70 iki 120 – tai kur kas dažnesni ir kasdieninėmis situacijoms artimesni diapazonai, tačiau gamintojai ne visada juos pateikia ir 0-100 yra patogiausias norint vieną automobilį palyginti su kitu“, – teigia L. Butkus.

Kiekvienas automobilis buvo bandomas tomis pačiomis sąlygomis – išjungus klimato kontrolę, garso aparatūrą ir kitas energiją vartojančias sistemas. Visuose automobiliuose įjungtas sportinis režimas, o traukos kontrolė – dalinai išjungta.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Artūras Pakėnas, vairavimo instruktorius
Skaityti

Saugaus vairavimo ekspertai: Lietuvos vairuotojų kultūra gerėja, bet pasitempti yra kur

Vairavimas muzika
Skaityti

Naujovė vairuotojams: Suomijoje sukurti grojaraščiai, mažinantys širdies pulsą ir važiavimo greitį

Transporto forumas Leipcigas
Skaityti

Leipcige Lietuva iš britų perėmė pirmininkavimą Tarptautiniam transporto forumui

Elektromobiliai
Skaityti

Autoverslininkų asociacija: įstrigusi parama elektromobiliams kelia grėsmę Lietuvos tikslams

Elektromobilio remontas
Skaityti

Ekspertas apie elektromobilius: tik nesiimkite remonto patys

Viada
Skaityti

„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.

Bmw vertė
Skaityti

Atskleisti labiausiai ir mažiausiai nuvertėjantys „BMW“ modeliai

Automobiliai su švyturėliais
Skaityti

Automobiliai su švyturėliais – vis dar neįkandamas riešutas Lietuvos vairuotojams

Erikas Nemeikšis, Elektrum Lietuva
Skaityti

Lietuvos elektromobilių įkrovimo tinklas pildosi naujais taškais: „Elektrum Lietuva“ pradeda viešo įkrovimo stotelių įrengimo darbus

Rekonstruojama magistralė
Skaityti

Pavojingiausioje kelio „Via Baltica“ kelio atkarpoje – kardinalūs pokyčiai

Vievio viadukas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: oficialiai atidarytas naujai pastatytas Vievio (Paparčių) viadukas

Automobiliai
Skaityti

Automobilių kultūros ir pramogų sankirta: Automobilių parodos ir lenktynės Lietuvoje

Krunos tiltas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija priėmė sprendimą: automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda statys laikiną tiltą per Kruną

Techninė pagalba kelyje
Skaityti

Vairuotojai techninės pagalbos šaukiasi ne tik žiemą: tenka gelbėti ir automobilius, ir keleivius

Vievio viadukas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja: Vievio viaduku bus leidžiamas eismas

Naudoti automobiliai Vokietija
Skaityti

Vokietijos naudotų automobilių rinkos paradoksas: dalis transporto priemonių importuojamos pardavimui

RS service
Skaityti

Medicinos bankas finansuoja automobilių priežiūros infrastruktūrą: 1,1 mln. eurų paskolino „RS service“

Būk saugus akcija
Skaityti

Startuoja saugaus eismo akcija „Būk saugus, atsargus ir sveikas“

NAUJIENOS

Kasko draudimas

Tyrimas: kasko pernai draudėsi kas trečias lietuvis, išmokų prireikė kas dešimtam

kelių būklė

Lietuvos automobilių kelių direkcija: opiausios kelininkų problemos šiandien – besikeičiantys prioritetai, lėšų trūkumas ir riboti rangovų pajėgumai

Automobilių spalvos

Tyrimas: kokios spalvos automobiliai Lietuvoje parduodami greičiausiai?

A1 kelias

Kelyje A1 ties Survilų kaimu viaduko prieigose atsirado pažaidos – vairuotojai gali teikti prašymą žalos atlyginimui

Lietuvos kelių direkcija

Lietuvos automobilių kelių direkcijos pokyčių valdymo vadove tapo Renata Saulytė

KET pakeitimai

Gegužės 1 d. įsigalios keletas Kelių eismo taisyklių patobulinimų

PATARIMAI

Kasko draudimas

Kur vežti taisyti savo automobilį?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Ką reikėtų patikrinti naudoto automobilio variklyje?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

PARTNERIO TURINYS

Automobilio gedimo priežastys ir kaip jų išvengti

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

STRAIPSNIAI

Kaip atpažinti kokybišką dujų montavimą?

Rūdimis „pasidabinęs” automobilio korpusas – rimtų problemų ledkalnio viršūnė

Padangų laikymo sąlygos

Žemi dažniai automobilyje

Kėbulo geometrijos atstatymas

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

Saugos pagalvių servisas
Vairavimo mokykla Vilniuje
Padangos, ratlankiai
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
  • Padangos
    Patarimai, kurie padės tausoti padangas
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.