• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių techninė apžiūra karantino laikotarpiu: kada ir kodėl galima atidėti vizitą į TA stotį?

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija paskelbė keičianti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarką. Automobiliams, kuriems TA galiojimo terminas baigiasi kaip tik šiuo metu, tačiau jų savininkai ar valdytojai priklauso vadinamosioms rizikos grupėms, yra priversti izoliuotis ar tiesiog būgštauja dėl savo sveikatos, vizitą į techninės apžiūros stotį gali atidėti iki karantino pabaigos. Tokioms transporto priemonėms yra numatytas ir papildomas 30 kalendorinių dienų laikotarpis, per kurį būtina atlikti atidėtas patikros procedūras. Tačiau yra dar keletas svarbių dalykų, į kuriuos atkreipia dėmesį specialistai.

Dėl techninių priežasčių skirtingų šaltinių vertinimu įvyksta nuo 6 iki 8 proc. eismo įvykių net tose šalyse, kuriose vidutinis transporto parko amžius yra gerokai jaunesnis nei Lietuvoje (mūsų šalyje jis beveik siekia 15 metų). Techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ sukaupta statistika liudija, kad viso labo kiek daugiau nei 51 proc. transporto priemonių patikros metu nebūna nustatoma didelių trūkumų. Kitaip tariant, dalis automobilių tam tikrą laiką tarp vizitų į TA stotis yra eksploatuojami keldami grėsmę kitiems eismo dalyviams. Kaip tik todėl ir Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius pabrėžė, jog leidimas karantino laikotarpiu važinėti transporto priemonėmis su pasibaigusiu techninės apžiūros galiojimu yra skirtas tiems, kurių automobilių būklė nekelia abejonių.

„Mes puikiai suprantame riziką, susijusią su naujos infekcinės ligos protrūkiu, todėl taip pat raginame paisyti medikų rekomendacijų ir rizikos grupėms priklausančius žmones vengti visų nebūtinų kontaktų. Besibaigiąs techninės apžiūros galiojimas tikrai nėra pretekstas pažeisti saviizoliacijos taisykles. Kita vertus, jei žmogus gerai jaučiasi ir naudojasi automobiliu, nėra priežasčių vengti vizito į techninės apžiūros stotį. Čia darbas vyksta laikantis visų saugos priemonių – kontrolieriai naudoja asmenines apsaugos priemones, dėvi kaukes arba respiratorius, mūvi pirštines, po kiekvieno automobilio patikros dezinfekciniu skysčiu plauna rankas, o kontaktas su transporto priemonės valdytoju apsiriboja raktelio ir dokumentų paėmimu bei grąžinimu po apžiūros. Be to, daugelis TA stočių pakoregavo transporto priemonių patikros tvarką – daugeliu atvejų lengvieji automobiliai tikrinami tik pagal išankstinį užsirašymą, todėl išvengiama lūkuriavimo eilėse“, – pastebi asociacijos „Transeksta“ Gintautas Šlėderis.

Techninių konsultacijų įmonės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas Ramūnas Vėlavičius pasakodamas apie karantino laikotarpiui pakoreguotą patikros tvarką akcentuoja, kad šia tvarka ribojami patikrinimai automobilio salone, todėl maksimaliai sumažinama viruso pernešimo rizika. Karantino metu nebus atliekamas trikampių avarinio sustojimo ženklų, pirmos pagalbos rinkinių, taip pat automobilio keleivių salone esančios įrangos tikrinimas, kai tam reikia patekti į automobilio vidų. Nepaisant to, iš išorės matomi automobilių vidaus įrangos trūkumai: valdymo įtaisų, saugos diržų, sėdynių ir kiti pažeidimai, bus vertinami. Todėl, siekiant išvengti nesusipratimų, techniniai apžiūrai teikiamuose automobiliuose visi saugos diržai turėtų būti ištraukti ir užsegti. Vadovaujantis karantino laikotarpiu galiojančia tvarka techninę apžiūrą atliekantis kontrolierius tikrinamo automobilio salone neturėtų užtrukti ilgiau nei to reikia siekiant patikrinti stabdžių bei vairavimo sistemų veikimą, o dyzelinių automobilių atveju, ir išmetamųjų dujų dūmingumą. Patekimo į automobilio salone greičiausiai nepavyks išvengti atliekant dujomis varomų automobilių patikrinimą.

Tais atvejais, kai automobilį techninei apžiūrai teikia profesionalūs vairuotojai, kurių gebėjimas saugiai pravažiuoti per patikros liniją ir tinkamai įvykdyti techninės apžiūros kontrolieriaus nurodymus, nekelia abejonių, pvz., autobusų, krovininių automobilių, specialiųjų transporto priemonių (policijos, greitosios medicininės pagalbos automobilių) vairuotojai, per patikros linijas gali pravažiuoti ir patys.

Dar vienas svarbus dalykas, susijęs su technine apžiūra karantino laikotarpiu – terminai. Susisiekimo ministro įsakymu techninę apžiūrą atidėjus iki dienos, kai bus paskelbta karantino režimo pabaiga ir 30 kalendorinių dienų po jo, tačiau naujos techninės apžiūros galiojimas skaičiuojamas nuo TA rezultatų ataskaitos eilutėje „(8) Techninė apžiūra galioja iki“ nurodytos datos. T. y. karantinas neprailgins šiuo metu galiojančios dviejų metų techninės apžiūros intervalo. Jei apžiūros atlikimo data buvo atidėta dėl karantino, automobilininkas atvykęs į TA stotį vėliau, gaus trumpesnį apžiūros galiojimą tiek dienų, kiek vėliau atvyko nuo paskutinės apžiūros galiojimo pabaigos. Pvz., M1 klasės automobilio apžiūra baigėsi balandžio 6 dieną, o savo transporto priemonę patikrino gegužės 13 dieną, naujoji apžiūra galios iki 2022.04.06. Todėl asociacijos „Transeksta“ specialistai rekomenduoja atidėti vizitą į TA stotį tik tais atvejai, kai iš tiesų būtina. Dabar patikrinti transporto priemonę galima greičiau ir paprasčiau. Pasibaigus karantino laikotarpiui TA centrų apkrovimas neabejotinai smarkiai išaugs.

Automobilininkams karantino metu nereiktų baimintis ir baudų už važinėjimą be techninės apžiūros, kai šį faktą fiksuoja ne kelių policijos pareigūnai, o jų naudojama speciali įranga. Duomenys apie transporto priemones su šiuo laikotarpiu pasibaigusia TA automatiškai perkeliami į Centralizuotą techninės apžiūros duomenų bazę (CATDB). Svarbu tik tai, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas.

Draudimo kompanijų specialistai savo ruožtu pabrėžia, kad atsitikus incidentui kelyje vertinama ne tai ar transporto priemonė turi galiojančią TA, bet kokią įtaką avarijai turėjo automobilio techninė būklė. Tarkim jei buvo eksploatuojamas automobilis su visiškai sudėvėta stabdžių sistema ir kaip tik dėl to kažkas patyrė nuostolių ar buvo sužeistas, žalą padengusi draudimo kompanija gali pasinaudoti regreso teise.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kartlandas Max
Skaityti

Vilniuje įvyko oficiali ,,Kartlandas Max” kartodromo atidarymo šventė. Pamatykite kaip atrodo didžiausias vidaus kartodromas Baltijos šalyse!

Augintinis automobilyje
Skaityti

Lietuvos vairuotojai dažniau nei latviai ir estai augintinius automobiliuose palieka vienus

miegas prie vairo
Skaityti

Miegas prie vairo: kokie pagrindiniai ženklai ir kaip išvengti nelaimės?

Saugumas kelyje
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcija primena saugaus eismo taisykles: svarbiausia dalyvaujant eisme yra atidumas ir dėmesingumas

Nauji mokslo metai eismas
Skaityti

Nauji mokslo metai prasideda ir keliuose: kaip apsaugoti vaikus nuo nelaimių

Būk saugus, atidus ir sveikas
Skaityti

Lietuvos automobilių kelių direkcijos organizuotoje akcijoje „Būk saugus, atidus ir sveikas“ apsilankė daugiau kaip 5 tūkst. dalyvių

Plikos padangos pavojus kelyje
Skaityti

Kelyje paslysti galima ir vasarą: kaip saugiai važiuoti pilant lietui

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Renkantis naują automobilį jo poveikis aplinkai svarbus tik 17 proc. gyventojų

Elektromobiliai Lietuvoje
Skaityti

Naujausia statistika: Lietuvos keliais rieda daugiau nei 16 tūkst. elektromobilių

Juodosios dėmės keliuose
Skaityti

Juodąsias dėmes Lietuvos keliuose trina ir žiedinės sankryžos, ir greičio matuokliai

M. Švaikauskas
Skaityti

Vilnių ir Uteną jungianti „betonkė“ per dvejus metus virs vienu moderniausių šalies kelių: papasakojo apie vykstančius darbus

autobusų ir troleibusų parkų atnaujinimas
Skaityti

Lietuvos miestai atnaujina autobusų ir troleibusų parkus: dėmesys – keleivių patogumui ir ekologijai

Elektromobiliai parama
Skaityti

Viešąjį sektorių rinktis elektromobilius skatins 38 mln. eurų ES investicijos

Dviračių takų plėtra
Skaityti

Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtra: gyventojai dviratį ima matyti ne tik kaip laisvalaikio priemonę

Ignitis ON
Skaityti

„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo tinklo plėtra: pirmosios įkrovimo stotelės prie „Maxima“ parduotuvių

Sustojimai pagal pareikalavimą
Skaityti

Kauno viešajame transporte startavo naujovės – sustojimai „pagal pareikalavimą“

Auto įvikio draudimo išmoka
Skaityti

užmiesčio keliai
Skaityti

Siauri užmiesčio keliai žaloja automobilius ir kelia grėsmę žmonių sveikatai

NAUJIENOS

Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai pažeidėjus bando tramdyti patys, nesikreipdami į policiją

Kuro kainos

Saugokite gamtą ir piniginę: vos keliais paspaudimais jūsų išmanusis telefonas gali padėti sutaupyti išlaidas degalams

Elektriniai paspirtukai

Artėja paspirtukininkų nebaudžiamumo saulėlydis, bet ekspertai pasigenda būtiniausio sprendimo

Ignitis elektromobiliai

„Ignitis“ investuos iki 115 mln. eurų į elektromobilių tinklo plėtrą Baltijos šalyse 

Kelių naudotojo mokečių pakeitimai

Vyriausybė pritarė kelių naudotojo mokesčio pakeitimams

Navigacinės programėlės

Nepasimeskite eismo ribojimuose: 5 navigacinės programėlės užtikrinsiančios sklandų judėjimą gatvėmis NATO viršūnių susitikimo metu

PATARIMAI

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Automobilio langų priežiūra žiemą: dažniausios vairuotojų klaidos

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

Plaukime automobilį

Ar keisti alyvą?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

PARTNERIO TURINYS

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Profesionalus automobilių stiklų remontas

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

STRAIPSNIAI

Padangų keitimas nelogiškas?

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

„Audi TT RS plus“ – naujas adrenalino užtaisas

Audi pristato “karštąjį” kompaktinį visureigį RS Q3

Patarimai keliaujantiems automobiliu

Odometras ne visada rodo tiksliai

Saugos pagalvių servisas
Turbinų remontas
Padangos, ratlankiai
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
  • UltraGrip Performance 3
    „Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.