Liepos 17d. Trečiadienis

Darnus judumas plinta – vilnietė pasakoja, kaip paspirtukas pakeitė automobilį

Birželio 4d.
Darnus judumas plinta – vilnietė pasakoja, kaip paspirtukas pakeitė automobilį

Vilnietė mama Ieva kas rytą kartu su sūnumi griebia šalmus, šoka ant elektrinių paspirtukų ir pradeda savo dienos kelionę – pirmiausia juda iki mokyklos, o atsisveikinusi su sūnumi važiuoja iki darbo. Įprastai vaikus į pamokas automobiliais vežantys tėvai vis dar smalsiai nulydi juos žvilgsniais. Darnaus judėjimo mieste idėją pasigavusi, per dieną mažiausiai 12 kilometrų nuriedanti Ieva Karčiauskienė sako, kad jau spėjo pamiršti miesto spūstis.

„Iki vaiko mokyklos netoli – apie kilometras, bet vežant jį automobiliu, procesas būdavo gana keblus: susidarydavo spūstis, joje prastovėdavome geras 15 minučių. Paspirtuku užtenka 5 minučių, saugiai privažiuojame prie pat laiptų, atsisveikiname, o aš toliau skuodžiu į darbą“, – pasakoja I. Karčiauskienė.

Įprastinis jos maršrutas nuo namų iki darbo, stabtelint prie mokyklos, anksčiau užtrukdavo apie pusvalandį. Dabar jis sutrumpėjo dvigubai ir prie darbo stalo jauna moteris prisėda jau po 10 minučių. Automobilį į paspirtuką iškeitusi Ieva per visą dieną sako sutaupanti maždaug pusantros valandos laiko. Vilnietė dalinasi, kas paspirtuku jai lengva aplenkti spūstyse laiką deginančius automobilius, taip pat ji džiaugiasi, kad dabartinė transporto priemonė neteršia aplinkos ir yra žvalus dienos startas.

Praverčia ir kasdienybėje, ir kelionėse

Šiltuoju metu visa šeima paspirtukais ne tik kasdien keliauja Vilniuje, bet ir vežasi juos į kitus miestus.

„Esame visapusiški gamtos mylėtojai, stengiamės propaguoti tas judėjimo priemones, kurios draugiškos aplinkai. Mėgstame buriuoti, prieš keletą metų nutarėme, kad išlipus į krantą, reikia transporto priemonės. Automobilio su savimi nepasiimsi, o paspirtuką gali atsinešti į jachtą, išlipus apvažiuoti juo ne vieną miestą“, – šeimos atradimais pasidalijo I. Karčiauskienė.

Pirmasis jos paspirtukas, kuriuo važinėti pradėjo jau prieš septynerius metus, buvo ne elektrinis. Tuo metu daugeliui atrodė, kad ši riedėjimo priemonė skirta vaikams. Į moterį ant paspirtuko krypdavo praeivių žvilgsniai, bet netrukus taip važiuojančių žmonių pradėjo daugėti.

Ieva pasakoja, jog kuo daugiau jos šeimos nariai pradėjo judėti pėstute, riedėti paspirtukais, tuo labiau įsitikino, kad automobilį galima ilgam išleisti atostogų.

Darnaus judėjimo idėjos atėjo natūraliai: bene labiausiai paskatino noras daugiau laiko praleisti sau ir aplinkai draugiškiau nei laukti automobilių spūstyse. Moteris nusprendė, jog automobilyje gaištamą laiką ji pasiryžusi išnaudoti prasmingiau, o atradusi judėjimą paspirtuku pakeisti savo kasdienius keliavimo įpročius ji drąsiai rekomenduoja ir kitiems. Moteris prisimena, kad važiuojant automobiliu tekdavo ne tik laiką „deginti“ spūstyse, tačiau nemažai kainuodavo parkavimas, be to, norėjosi daugiau fizinio aktyvumo.

„Paspirtuku tris kartus greičiau įveikiu tą patį atstumą, net jei pasitaiko kliūtis ar pila liūtis“, – pasakoja vilnietė, prireikus nesunkią, apie 12 kilogramų sveriančią, transporto priemonę saugiai vežanti viešuoju transportu.

Po keliolika kilometrų kasdien nuvažiuojanti darnaus judėjimo entuziastė prisipažįsta, kad tenka ir rimčiau pasispirti koja pasiekus kalvotesnes Antakalnio atkarpas. Kartais ji specialiai išjungia riedėjimo elektra funkciją, kad kūnas padirbėtų. „Manęs yra klausę, ar elektrinis paspirtukas užvežtų į kalną apie 100 kilogramų sveriantį žmogų. Vis dėlto tai transporto priemonė, kuri tave priverčia ne tik maloniai važiuoti lygiu keliu, bet ir truputį pajudėti“, – sako I. Karčiauskienė, pamačiusi, kad žmonės iš naujo atranda paprastus paspirtukus, kurie jau buvo pradėję prarasti populiarumą.

Riedėti paspirtuku jai svarbu saugiai ir laikantis taisyklių – pavyzdžiui, persivaryti dviratę judėjimo priemonę per perėją. Paprastai Ieva važiuoja maždaug 10–15 km/val. greičiu ir labai skatina kitus paspirtukų mėgėjus nelenktyniauti. Veždama aštuonerių metų sūnų į mokyklą, ji paaiškina kelių eismo taisykles. Tokio amžiaus vaikams, pasak vilnietės, labai praverstų saugaus važiavimo paspirtukais pamokėlės.

Sostinė siūlo darnaus judėjimo alternatyvas

Vilniuje, pasak aplinkai draugišku transportu besinaudojančios moters, vis gerėja jam pritaikyta infrastruktūra. Ateityje galėtų atsirasti ir elektrinių triračių judėjimo priemonių, veikiančių kaip taksi – jomis būtų patogu gabenti siuntas.

„Mieste daugėja judančių ne automobiliais, apskritai matau vis daugiau pėsčiųjų. Manau, kuo toliau, tuo sąmoningiau žmonės žiūrės į alternatyvius automobiliui keliavimo būdus mieste, pasirinks sau optimaliausią variantą. Visi suprantame – gyvename viename mieste, kur tik daugėja spūsčių, užterštumo, todėl man atrodo, kad jaunoji karta, įpratusi prie mobilių prietaisų, tikrai judės darniau“, – įsitikinusi paspirtukų entuziastė.

Kasdienį važinėjimą paspirtuku Ieva papildo žingsniavimu – ji stengiasi nueiti apie 12 tūkst. žingsnių. Draugiškas aplinkai ir sveikatai judėjimo būdas, pasak jos, sutaupo laiko, pinigų ir dirba kaip geros šeimos nuotaikos variklis.

Darnaus judėjimo mieste idėją skatinančios savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė priduria, kad kasdienėms kelionėms mieste asmeninio automobilio dažnai nebereikia. Vilniuje rekordiškai atnaujintas viešasis transportas, aktyviai tiesiami nauji ir tvarkomi senesni dviračių bei pėsčiųjų takai. Plinta dalijimosi paslaugos – ne tik automobilių, tačiau ir elektrinių paspirtukų, žmonės noriai išbando riedžius, riedučius – ypač savaitgaliais.

„Judėjimo alternatyvų sostinėje tikrai daug, svarbiausia pačiam žmogui pasiryžti pakeisti savo keliavimo įprotį ir atrasti tokį būdą, kuris būtų patogiausias ir efektyviausias“, – sako M. Gusarovienė.

 

Prasideda Giedraičių gatvės rekonstrukcija – bus laikinų eismo draudimų

Prasideda Giedraičių gatvės rekonstrukcija – bus laikinų eismo draudimų

Birželio 14d.

Darbų pradžioje Giedraičių g. bus susiaurinta, o atkarpoje nuo Krokuvos g. iki Daugėliškio g. bus paliktas vienpusis eismo judėjimas viena juosta (nuo Daugėliškio g. Krokuvos g. link). Eismo ribojimai rekonstrukcijos metu tęsis iki lapkričio mėnesio. Darbai vyks etapais, todėl transporto eismo...


Vilniuje testuojamas pirmasis rinkoje MAN Lion‘s City hibridinis autobusas

Vilniuje testuojamas pirmasis rinkoje MAN Lion‘s City hibridinis autobusas

Birželio 14d.

Birželio 14 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ pristatė tiesiai iš MAN gamyklos Lenkijoje į Vilnių atriedėjusį naujausios kartos hibridinį MAN Lion‘s City autobuso prototipą. Miesto gatvėse jis bus testuojamas iki birželio 27 d., o vėliau bus sprendžiama, ar būtent šių...


Vietinės reikšmės keliams – 10 mln. eurų: bus sutvarkyta per 180 kelių ir gatvių

Vietinės reikšmės keliams – 10 mln. eurų: bus sutvarkyta per 180 kelių ir gatvių

Birželio 13d.

Susisiekimo ministro įsakymu šiandien Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės reikšmės keliams su žvyro danga asfaltuoti. Lėšų skiriama visoms 55 prašymus pateikusioms savivaldybėms. Iš viso šalyje bus kapitališkai suremontuoti...


Sostinės Nemenčinės plente – beveik 3 km naujo asfalto

Sostinės Nemenčinės plente – beveik 3 km naujo asfalto

Birželio 12d.

Sostinėje pradėta remontuoti per Antakalnio seniūniją besidriekianti Nemenčinės plento atkarpa – nuo Kairėnų iki Svajonių gatvės, važiuojant centro kryptimi. Iki liepos beveik 2,6 km ilgio gatvės atkarpoje bus paklota nauja asfalto danga ir atnaujintas ženklinimas. Prieš dvejus metus buvo...


„Viso, griozdai!“: sostinė atsikrato kiemuose riogsančių neeksploatuojamų automobilių

„Viso, griozdai!“: sostinė atsikrato kiemuose riogsančių neeksploatuojamų automobilių

Birželio 10d.

Sostinės savivaldybė pradėjo precedento neturinčią akciją – priverstinai nutempia kiemuose riogsančius nenaudojamus bešeimininkius automobilius ir perima juos savo žinion. Šiandien prasidėjęs Vilniaus kiemų „apsivalymas“ tęsis visą birželį, kol parkavimo vietas užimančių...


Vilniaus savivaldybė ragina paspirtukininkus: „Nedėk skerso“

Vilniaus savivaldybė ragina paspirtukininkus: „Nedėk skerso“

Birželio 7d.

Vilnius su vis gausėjančiais mieste paspirtukų vairuotojais sieks kalbėtis jų kalba. Šiandien startavo Vilniaus miesto savivaldybės sukurta reklaminė kampanija „Nedėk skerso“, kurios tikslas – užmegzti dialogą su paspirtukininkais ir paraginti juos po kelionės tvarkingai statyti...


Sostinė ėmėsi remontuoti nuo centro nutolusias gatves – atsinaujins Paneriai

Sostinė ėmėsi remontuoti nuo centro nutolusias gatves – atsinaujins Paneriai

Birželio 6d.

Sostinės savivaldybės dėmesys nukrypo į atokiau nuo centro esančius rajonus, kurių gatvėms reikia remonto – Paneriuose pradėta tvarkyti viena svarbiausių Aukštųjų Panerių seniūnaitijos gatvių: bus ištisai atnaujintos ilgos 2,4 km Baltosios Vokės g. ir beveik 1 km Juodšilių gatvės atkarpos....


Pasaulinę dviračio dieną – dviračiais ir e-paspirtukais važiuokime saugiai

Pasaulinę dviračio dieną – dviračiais ir e-paspirtukais važiuokime saugiai

Birželio 3d.

Šiandien minint Pasaulinę dviračio dieną, Susisiekimo ministerija kviečia vietoj asmeninio automobilio mieste kuo dažniau rinktis dviratį, paspirtuką ar kitą aplinkai draugišką transporto priemonę ir primena svarbiausias taisykles, kad važiuoti ir eiti mieste būtų saugu.


Savivaldybės programa „50 ir 50“ sparčiai keičia Vilnių – remontuojama 19 gatvių ir 6 km žvyrkelių

Savivaldybės programa „50 ir 50“ sparčiai keičia Vilnių – remontuojama 19 gatvių ir 6 km žvyrkelių

Birželio 3d.

Sostinės savivaldybės inicijuota programa 50×50 – kai gyventojai kartu su savivaldybės parama perpus finansuoja atokesnių miesto ir sodų gatvių remontą – įsibėgėjo ir šiemet partnerystės būdu bus suremontuota net kelios dešimtys gatvių bei 6 km žvyrkelių. Programai skirta 100...


Ilgalaikė strategija užtikrins efektyvią ir skaidrią kelių tinklo plėtrą

Ilgalaikė strategija užtikrins efektyvią ir skaidrią kelių tinklo plėtrą

Gegužės 30d.

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos parengė ilgalaikę valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros iki 2035 m. strategiją. Joje numatytiems tikslams iki 2035 m. pasiekti reikalingas lėšų poreikis sudaro apie 11 mlrd. eurų, iš jų 6,9 mlrd. eurų –...

www.filtru-centras.lt

www.filtru-centras.lt

Alyvos ir visi filtrai visai technikai !
NAUJIENLAIŠKIO PRENUMERATA

Čia galite užsisakyti AUTOMEDIA.LT savaitraštį!

Mes jau čia Mes jau čia